Vinterutstilling 2022

Gruppeutstilling, 22. januar til 5. mars 2022.

Førstkommende lørdag 22. januar åpner Hvaler kunstforening sin Vinterutstilling i Kunstgaten klokken 13.00. Tradisjonen tro har Hvaler Kunstforening i årets første, satt sammen en utstilling som viser verker av kjente samtidskunstnere som Arjuna Geir Aasehaug, Gunn Vottestad, Nico Widerberg, Frank Brunner, Sverre Bjertnæs, Mia Gjerdrum Helgesen og Eva Langaas. Bildene er i ulike teknikker som grafikk, olje og akryl.

Variert samtidskunst

- I Vinterutstillingen vår ønsker vi å by på en variert samling, og noe for enhver smak, sier leder i Hvaler Kunstforening, Andre Zaborowski.

Det er en viktig oppgave for kunstforeningen å vise frem et utvalg med aktuell samtidskunst for publikum. Utstillingsaktiviteten i Hvaler kunstforening og Kunstgaten er stor, og i år er det allerede planlagt sju utstillinger.

Spenn i motiver

Utvalget er stort og spenner fra gåtefulle motiver, nordnorske hus til brusende hav. Det gåtefulle og drømmeaktige motiver kjennetegner Arjuna Geir Aasehaugs kunst. Stilen er figurative, og bildene inneholder ofte en fortelling. Hos Gunn Vottestad er hus i nordlandsk landskap et element som går igjen i hennes motiver. En tredje kunstner som vises er Frank Brunner, som nylig deltok i en stor utstilling på Soli Brug.

- Vi var så heldige å ha Brunner på sommerutstillingen vår i 2020, og han var godt besøk og vi solgte godt, men nå viser vi andre spennende bilder blant annet med havet som motiv, sier Zaborowski.

Brunner skildrer ofte bevegelse rundt mennesket både i urbane miljøer og i naturen. I denne utstillingen får du se eksempler på begge.

Bildene under er i fra Gunn Vottestad, Frank Brunner og Arjuna Geir Aasehaug. (I rekkefølgen de står.)

Forrige

Rita Lilleheier