Even Richardson

Separatutstilling av Even Richardson, 11. mai til 23. juni 2023.

Styret i Hvaler Kunstforening er veldig stolt over å kunne invitere til utstillingsåpning av Even Richardson i Kunstgaten på Hvaler rådhus lørdag 11. mai kl. 13:00.

Utstillingen består av 25 verk, både maleri og grafikk, med landskapsmotiver fra Hvaler. Richardson har tilknytning til Hvaler og har gjennom mange år malt herfra. I denne utstillingen får besøkende i Kunstgaten se Hvaler-landskap gjennom kunstnerens blikk.

Even Richardson (f. 1961) har utdannelse fra Statens Kunstakademi i Oslo og er tidligere Nerdrum-elev. Richardson har en betydelig karriere som portrettmaler i over 40 år, og har malt portretter av blant annet Kong Olav V, Kåre Willoch, tidligere generalsekretær i FN, Boutros Boutros-Ghali. Hans arbeider er innkjøpt av flere norske og utenlandske bedrifter og private samlinger, og han har hatt en rekke utstillinger både i Norge og i utlandet.

Utstillingen åpnes av ordfører Mona Vauger og tidligere styreleder i Hvaler Kunstforening Andre Zaborowski. Velkommen til Kunstgaten på Hvaler rådhus!

Åpningstider Kunstgaten:
Mandag – fredag 09:00 – 15:00
Lørdag – søndag 12:00 – 15:00 (betjent)

Even Richardson i felt på Hvaler
Foto: Kjell Vassdal